De Koran: welkom!

Dit is waarschijnlijk uw eerste les uit een boek dat u nog nooit heeft gelezen. dat u nog nooit heeft gezien, maar waarvan u nog nooit heeft gehoord. Het boek bevat veel vuur! Veel oorlog, veel enge dingen. Dat is wat men u heeft verteld. Dikke boeken zijn erover geschreven, over de Koran, het Boek de Boeken, de wijzen, de geleerden, die lijken op engelen….zeggen ze in de moskee

Soms krijgen moslima´s les in de moskee. Ze kleden zich dan om, ieder in een gewaad uit de woestijn. Dikke truien, lange rokken, mooie ogen, whatsapp bij de hand en luisteren maar. Naar het Woord van God.

Ziet u het voor u? Ik wel. Ik was erbij, toen een keer in september. Mijn eerste les inde moskee en ik was erop gekleed. Na afloop dronk ik een whiskey bij Publieke Werken in de binnenstad van Breda, zo blij was ik dat ik nog wat meer wist over die gekke vrouwen in die gewaden waar Geert Wilders zoveel over klaagde.

En toen wist ik het niet meer. Geloof, of ongeloof. Dat is de vraag.

Wie weet het antwoord?

Moet je geloven in elk woord dat de Koran heeft laten zien?

Of moet je twijfelen aan alles en gewoon verder zoeken.

Ga er maar eens voor zitten bij het haardvuur, en u zult antwoorden vinden in uzelf.

Geef een reactie

